Documentele utilizate pentru inregistrarea tranzactiilor

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT

Primul si cel mai important document este factura. Desi este un document important, mai ales in cazul prestatorilor din SUA, de multe ori, dupa efectuarea platilor nu se elibereaza factura (invoice) ci un document de plata (receipt), fara a exista posibilitatea de a obtine din sistemul lor factura.
De cele mai multe ori pe acest receipt apar datele care apar in mod normal pe factura (datele de identificare ale beneficiarului, suma, data emiterii, etc) insa lipseste denumirea de factura.


Ce facem in acest caz?
Chiar daca nu se emite documentul cu titul de factura, avem obligatia de a trata tranzactia in functie de natura sa si sa parcurgem pasii de mai sus, respectiv inregistrarea taxarii inverse, declararea in D 300 la rd. 7 si 20 asa cum am aratat anterior.


In plus, entitatea trebuie sa se autofactureze conform art. 320 – Alte documente, care arata ca persoana impozabila obligata la plata taxei trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator.

Citeste si: PFA in sistem real 2024

Comanda acum: FACTURA

Articole similare

Comentariul tau aici